I. Realizacja książek z magazynów zewnętrznych odbywa się raz w tygodniu w środę – czas realizacji do 8 dni.
Dostępne są następujące bloki sygnatur:
Collegium Martineum – Aa 115 – Uq 1782, 8o
Międzychodzka
100 001 – 104 000
110 001 – 111 200
111 201 – 113 000
115 001 – 125 000
126 001 – 129 000
136 001 – 144 000
145 001 – 150 000
157 001 – 159 000
164 001 – 166 000
175 001 – 180 000
185 001 – 190 000
200 001 – 204 000
206 001 – 208 000
210 001 – 214 000
215 001 – 220 000
225 001 – 229 000
230 001 – 235 000
255 001 – 270 000
275 001 – 285 000
305 001 – 315 000
400 501 – 415 000
1 365 001 – 1367 345
Aa 770 – Yx 23170, 2o
ID 330 – ID 1330, 2o
Collegium Chemicum
325 001 – 355 000
360 001 – 370 000
420 001 – 425 000
450 001 – 460 000
593 001 – 640 000
650 001 – 656 000
700 001 – 740 000
770 001 – 790 000
795 001 – 796 640
798 001 – 798 130
1 050 001 – 1 063 000
D.S. “HANKA”
205 001 – 205 840
Usługi biblioteczne w katalogu online
w Bibliotece Uniwersyteckiej uruchomiono usługę składania zamówień i rezerwacji drogą elektroniczną. Można tego dokonać w katalogu on-line (WebPAC) – dla pozycji, przy których widnieje przycisk “Zamów” bądź “Zarezerwuj”.
Jednocześnie informujemy, że w celu złożenia ważnego zamówienia bądź rezerwacji należy wybrać lokalizację odbioru odpowiednią do lokalizacji egzemplarza. Wybranie złej lokalizacji odbioru spowoduje niezrealizowanie zamówienia.
Książki z Biblioteki Instytutu Historii mogą wypożyczać pracownicy naukowi i studenci Instytutu Historii oraz z innych instytutów na Wydziale Historycznym UAM.
Pozostali czytelnicy korzystają ze zbiorów tej Biblioteki wyłącznie na miejscu.
W ramach wypożyczeń międzybibliotecznych biblioteki zamiejscowe mogą składać zamówienia jedynie na książki z księgozbioru magazynowego Biblioteki UAM, które posiadają aktywny przycisk “Zamów”.
Usługa elektronicznych zamówień do czytelni Biblioteki Uniwersyteckiej dostępna jest dla czytelników posiadających ważną kartę biblioteczną.
|
W przypadku zamówień magazynowych – nasz system poinformuje czytelników zarówno o pomyślnym zrealizowaniu zamówienia, jak również o tym, iż zamówienie z bliżej nieokreślonych powodów nie zostało zrealizowane. W przypadku elektronicznych rezerwacji – czytelnik zostanie poinformowany o tym, iż zarezerwowana przez niego książka właśnie została zwrócona do wypożyczalni i oczekuje na odbiór. Informacje mailowe wysyłane będą na bieżąco. Aktualizacji adresu email, na który będą przychodziły wiadomości można dokonać zdalnie w Koncie czytelnika, w katalogu on-line.
Elektroniczne przypomnienia są rozsyłane na 7 oraz 3 dni przed datą zwrotu książek, zaś monity 7, 14 i 21 dni po terminie zwrotu książek. Trzeci, ostateczny monit – zablokuje konto czytelnika do czasu uregulowania zaległości.
Wysyłanie elektronicznych przypomnień i monitów jest całkowicie bezpłatne. Aktualizacji adresu email, na który będą przychodziły wiadomości można dokonać zdalnie w Koncie czytelnika, w katalogu on-line.
Wraz z początkiem roku akademickiego 2011/2012, wychodząc naprzeciw Waszym oczekiwaniom, w Bibliotece Uniwersyteckiej uruchomiliśmy możliwość zdalnego regulowania opłat karnych.
W celu sprawdzenia i opłacenia kary za pośrednictwem bankowości elektronicznej, karty kredytowej lub tradycyjnego przelewu bankowego należy wejść na swoje elektroniczne konto czytelnika w katalogu on-line, przycisnąć przycisk: Sprawdź i opłać karę w Bibliotece Uniwersyteckiej za pośrednictwem bankowości elektronicznej i postępuj zgodnie ze wskazówkami.