Baza Wiedzy UAM została wdrożona Zarządzeniem Rektora nr 8/2020/2021 w celu usprawnienia procesu zarządzania wiedzą na Uczelni, czyli ewidencjonowania, archiwizowania i upowszechniania efektów działalności naukowo-badawczej oraz dokumentowania osiągnięć zawodowych pracowników i doktorantów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Funkcjonuje jako rozwiązanie Current Research Information System (CRIS) w ramach oprogramowania Omega-Psir.
Baza Wiedzy UAM daje pracownikom naukowym możliwość promocji własnego wizerunku oraz osiągnięć naukowych w kraju i na świecie. System umożliwia również przygotowanie danych potrzebnych do przeprowadzenia procesu ewaluacji jakości działalności naukowej, a także ułatwia pracownikom generowanie raportów pod kątem oceny okresowej, awansu czy wniosku grantowego.
Istotną częścią Bazy Wiedzy UAM jest AMUReD, repozytorium danych badawczych, w którym pracownicy naukowi mogą zdeponować dane powstałe w ramach badań naukowych i prac rozwojowych.
Jednostką odpowiedzialną za administrowanie i funkcjonowanie Bazy Wiedzy UAM jest Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu oraz Zespół ds. zarządzania Bazą Wiedzy UAM, który współpracuje z Redaktorami Wydziałowymi.
Zachęcamy do korzystania z Bazy Wiedzy UAM, a pracowników oraz doktorantów do wprowadzania swoich publikacji – wszelkie instrukcje zamieszczone są na stronie Bazy w zakładce „O Bazie Wiedzy”.
Kontakt: omega@amu.edu.pl