Library Connect: Wyzwania dla bibliotek akademickich w kontekście ustawy 2.0 i otwartej nauki

Szanowni Państwo,

Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu oraz firma Elsevier mają przyjemność zaprosić Państwa na III Seminarium z cyklu Otwieranie Nauki — Praktyka i Perspektywy, organizowane pod hasłem „Wyzwania dla bibliotek akademickich w kontekście ustawy 2.0 i otwartej nauki”.
Pragniemy zaprosić naukowców i bibliotekarzy do udziału w Seminarium w celu dzielenia się wiedzą i doświadczeniami w zakresie rozwiązań wzmacniających rolę biblioteki w uczelni. Trzecia edycja będzie poświęcona zagadnieniom związanym z ewaluacją nauki i ustawą 2.0, w kontekście jej wpływu na biblioteki i zarządzanie czasopismami naukowymi.
Jedna z sesji, w ramach kontynuacji zeszłorocznego Seminarium, jest dedykowana otwartej nauce. Dotyczyć będzie repozytoriów instytucjonalnych oraz zintegrowanych systemów zarządzania informacją naukową.

W Seminarium wezmą udział przedstawiciele Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i władz uczelni, eksperci z zakresu nowej ustawy i ewaluacji nauki oraz redaktorzy czasopism naukowych, wykładowcy akademiccy i bibliotekarze.

Seminarium odbędzie się w Poznaniu w terminie 13-14 listopada 2018 w budynku głównym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza – Collegium Minus, ul. H. Wieniawskiego 1.

Miejsce seminarium: Budynek główny Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza Collegium Minus, ul. H. Wieniawskiego 1, Sala XVII.

Program obejmuje prelekcje i warsztaty.
Wydarzeniu będą towarzyszyć warsztaty poświęcone platformie Sci-Val.

Prosimy o wskazanie prelegentów, których wystąpień chcą Państwo wysłuchać, a przede wszystkim zachęcamy do przesyłania propozycji własnych wystąpień w następujących obszarach:

  • współpraca bibliotek akademickich w zakresie ustawy 2.0 oraz otwartej nauki,
  • jak naukowcy wyszukują informacje, 
  • korzyści dla uniwersytetu wynikające z wykorzystania bazy Scopus — możliwości i wyzwania, 
  • repozytoria instytucjonalne i systemy typu CRIS, 
  • doświadczenia i refleksje związane z rozwojem otwartej nauki,
  • realizacja polityki otwartości w teorii i praktyce.
Loading...
Skip to content